Fan van F.C. Twente
Nieuws

FC Twente ziet nieuwe kansen na stoppen Pure Energie

Na zeven jaar komt er een einde aan de sponsoring van Pure Energie aan FC Twente maar dit bied ook kansen voor de toekomst zegt Algemeen directeur Paul van der Kraan want de zoektocht naar een nieuwe geldschieter bied kansen om grotere stappen te zetten.

Een uur nadat hij bericht kreeg dat Pure Energie er mee gaat stoppen had hij al een WhatsApp bericht van een partij die geïnteresseerd zou zijn om de sponsoring over te nemen. "Onze positie in de markt is ten opzichte van een aantal jaren geleden enorm veranderd en verbeterd", zegt hij in TC Tubantia. De Enschedese club wil daar nu munt uitslaan, aangezien concurrenten als AZ en FC Utrecht al een flink hoger bedrag ontvangen van hun hoofdsponsor.

Van de Kraan zegt verder dat de exposure-waarde van FC Twente ligt tussen de 5,5 en 6 miljoen euro. "Bij het berekenen van die waarde kijken ze bijvoorbeeld naar het aantal keren dat je als hoofdsponsor met foto’s in kranten, bladen en op tv komt, afgezet tegen de kosten die je anders voor dezelfde aandacht zou moeten betalen via het inkopen van advertenties. Vervolgens moet je dat door twee delen en dan kom je ongeveer uit op het bedrag dat je als club waard bent."

Bij FC Twente verwachten ze dat de exposure-waarde verder gestegen is door de Europese duels. De Tukkers hopen daarom minimaal drie miljoen te krijgen van een nieuwe hoofdsponsor. "We gaan als club proberen flinke stappen te gaan zetten."